2016. szeptember 4., vasárnap

Zajlik az élet

Ha emlékeim nem csalnak,éppen egy hónapja posztoltam utoljára. Előtte és utána is rengeteg minden történt. Egyrészt ment a befőzés a kerti termésekből, másrészt beindult a suli és a változatosság kedvéért újra kell írnunk a tanügyi dokumentumok jelentős részét, aminek köszönhetően majd kifolynak a szemeim.
De vegyük szép sorjában az eseményeket és kezdjük talán júniusban. Merthogy akkor tudtunk meg, hogy a levelek a gólyának válaszra találtak és februárban már eggyel többen leszünk. Természetesen Barkáéknál éppen akkor volt pamutfonal akcióban, amikor biztossá vált a baba, szóval azonnal rendelnem kellet (aztán meg utánrendelnem) egy takaróhoz, ami így néz ki:
Mondjuk ez 29-i kép, szóval azóta már a szélét horgolom. 72 db négyzetet tartalmaz, meg rengeteg munkaórát, ami a fáradtsággal, amivel járt az első néhány hét, hát kihívás volt. Tegnap baglyos sapikat néztem, igen, azt is fogok horgolni.
Aztán idén nagyon bevált a saját paradicsompalántám, annyira, hogy 88 kg-t szedtem le belőle és még érik. Fajtákat tekintve: körte- és faparadicsom, befőzőpari és még sosem hallottam a Mobil fajtáról, de nagyon bevált, mert laza 2 kg-t hoztak a tövek. A paradicsom nálam jól sikerült anyukánál kevésbé, így őt is elláttam, meg a mamát meg a barátnőmet, csak így lazán.
Én 32 üveg paradicsomlevet raktam el, valamint 38 üveg pizzaszószt (utóbbit úgy számoltam ki, hogy jövőre a picivel nem biztos, hogy tudok fröcskölőset főzni.
A képek:
 A formabontó paradicsom...ki mit lát bele (ebből a fajtából a legnagyobb 40 deka volt)
 Rotyog a pizzaszósz, aminek a receptje mézesélet blogjáról származik és tavaly is főztem.
Ilyen kis pofásak lettek és már landoltak a pizzára is. (Nyami.)

Itt bizony a paradicsomlé áll fejen a vákuumképződés céljából. Tartósítószert nem tartalmaz, tavaly bevált, remélem idén is rendben lesz minden. Olyan sűrű a lé, hogy inkább szósznak mondható és egy üvegből simán főzhetek paradicsomlevest, annyit kell hígítani rajta.

Továbbá készült rostos is: meggy még a tavasszal, barack június végén és múlt vasárnap alma-körte, ellátva harmincpár üveggel. Már-már üvegvásárlási mániába mentem, de  csak fogytak meg fogytak az üvegek (+ jött a befőzési bénázásom, azaz 4-et el is törtem...)

Chiliből is jócskán lett, három üveggel savanyítottam, mert az ugye jó nekünk.
Végül a tegnapelőtti éjszakai látogatónk, akit a kutyák nem bírtak bevenni és Tökmag nagyon segíteni akart az udvarból való eltávolításában:
Bár itt nem látszik, hogy annyira el akarja távolítani. Na mindegy, elvittük és kapott egy almát is, nehogy szó érje a ház elejét, meg persze megvolt így az idei sünlátogató is. (Lehet, hogy visszatérő vendég?)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése